Sveriges bästa tvättstuga!

DIGITALT BOKNINGSSYSTEM

Den 1 mars 2017 började det nya digitala bokningssystemet att gälla. Det ger dig möjlighet att enkelt boka tvättid och få en översikt över lediga tider både på skärmen i tvättstugan eller på en digital enhet. Här är de två sätt ni kan boka tid på:

-Boka via dator, mobil, eller läsplatta
Logga in på www.boenderegistret.se/bv med er personliga inloggningsuppgifter och lösenord.

Använd följande uppgifter för att logga in: (Ändra lösenord till ett personligt första gången ni loggar in.)

Adress: Linnegatan 41-45
Namn: ”Ert lgh nr ”
Lösenord:Ert lantmätare nr(4 siffror)”

-Boka via läsplatta/wallpad i tvättstugan
Logga in med er tvättag som ni håller framför skärmens läsare.

De regler som idag gäller i tvättstugan kommer fortsätta att gälla och tvättpassen kommer vara de samma.

Information om hur ni bokar tvättid med det digitala bokningssystemet finner ni här!

Tvättstugan
Tvättstugan – Sveriges bästa enligt Bostadsrätterna Sverige 2012 – finns på plan 4, Linnégatan 45. Den består av fyra effektiva tvättstationer (med vardera två tvättmaskiner, torktumlare och torkskåp) samt två större torkrum, som är knutna till tvättstationerna 2 resp. 4. I en av tvättstationerna, station 4, finns en större maskin för tvätt av trasmattor, täcken, överkast etc.

Tillträde till tvättstugan sker med ordinarie lås-bricka. Vid överlåtelse av lägenhet: se till att taggen till bokningssystemet till lägenheten överlämnas av tidigare bostadsrättshavare!
För frågor ang bokning av tvätttider kontakta ansvarig Linnea Hult, Mail: linnea.hult@hotmail.com eller mob 0704-26 88 16.

Regler

• Tvättid stall ALLTID bokas, antingen via www.boenderegistret.se/bv eller med tagg på den digitala skärmen i tvättstugan.
  • Ledig tvättid där passet börjat får endast bokas i tvättstugan via skärmen.
  • Övriga obokade maskiner kan samtidigt disponeras om en lapp med lägenhets- och telefonnummer läggs på aktuella maskiner.
  • Bokad tvättid som inte utnyttjas är FÖRVERKAD efter 30 min och någon annan kan då använda stationen. På dessa ”lånade” maskiner ska en lapp med uppgift om lägenhets- och telefonnummer placeras.
  • Tvättstationer 1-4 skall alltid vara tömda och städade vid tvättpassets slut – även torkskåp och torktumlare. Glöm inte att torka av maskinerna efter användning .
  • De två stora torkrummen får disponeras en timma efter avslutat tvättpass. Obs! Glasdörrarna skall vara stängda när torkrummens fläktar är påslagna!
  • När tvättpasset är slut skall torktumlarens ludd-filter rensas, tvättmedelsfacken sköljas rena, maskiner och golv (även de i torkrum om dessa använts) torkas av.
  • Lämna tvättmedelsfacket utdraget efter användning (enligt tillverkaren bildas mögel om de är stängda).
  • Tvättstugan är djurfri!

De STORA torkrummen, som är knutna till tvättstation 2 resp. 4, får användas en timma efter tvätt-passets slut, vilket framgår av informationen i A4 pärmen på bordet. Bokad tvättid som inte utnyttjas är förverkad efter en timma. Av hänsyn till allergiker får maskinerna inte användas för textilier som används av katter, hundar eller andra husdjur.

Observera följande:
• Glasdörrarna till de stora torkrummen ska ALLTID vara stängda när fläktarna är igång
• Endast mjuka mattor får tvättas i grovtvättmaskinen i tvättstation 4.

Vid tvättpassens slut ska maskiner – även torktumlare! – i tvättstationerna 1 – 4 vara tömda och

• maskiner och golv avtorkade
  • torktumlarens filter rensat
  • tvättmedelsfacken rensköljda

De stora torkrummen, som är knutna till tvättstationerna 2 resp. 4 får användas en timma efter tvättpassets slut. Rätt att använda tvättstugan har boende i föreningen, som har en för tvättstugan aktiverad låsbricka.Tvättlås ska i samband med överlåtelse överlämnas till ny bostadsrättshavare. Tvättstugan är djurfri.

Felanmälan skall alltid anmälas till vår fastighetsskötare Optimal Service, kontaktuppgifter finns här

Åsikter om förbättringsområden i tvättstugan skickas till ansvarig styrelsemedlem Siv Euren på mail: siveu56@gmail.com

tvttstugan

Berit Tohver, Anita Grebert och Birgitta Sjöberg.

Fotograf: Maria Steen