Föreningen

Brf Linnégatan 41-45 bildades hösten 2003 och i december 2004 köptes fastigheten av Wallenstam. Föreningen är en välmående bostadsrättsförening i Linnéstaden som är en av de mest populära stadsdelarna i centrala Göteborg. Föreningens 125 lägenheter består av allt från små ettor till stora fyror eller femmor. Vi har en bra blandning av boende när det gäller ålder, hushållsstorlek, etnicitet mm. Här bor  nyinflyttade studenter, barnfamiljer, singlar, par, unga, medelålders eller äldre, som bott i fastigheten sedan den byggdes i1979–1981.

Om du är spekulant på en bostad i vår förening ansöker du om medlemskap genom att fylla i medlemsansökan och sända in den till styrelsen. Blankett för medlemsansökan hittar du här: Medlemskap. Om du är medlem och vill hyra ut din bostad i andra hand kontaktar du styrelsen i god tid. Blankett för ansökan om andrahandsuthyrning hittar du här: Andrahands.

I fastigheten finns även drygt 1.000 kvadratmeter lokaler som långsiktigt hyrs ut till kommersiella hyresgäster. Läs vidare under fliken Lokaler.

Redan medlem, kika här

Du som är medlem i föreningen har väl gått in och angett dina uppgifter på sidan nedan:

På sidan kan du få information om följande:

Boendeportal beskrivning för medlemmar

vrt_hus